Z racji znajdujących się w pobliżu skrzyżowania obiektów skrzyżowanie często jest rozpoznawane właśnie na podstawie obecności salonu Volvo (który do początku 2017 roku był salonem Hondy) czy budynków Zakładu Energetycznego Płock (ZEP).
Miejsce to jest bardzo często wykorzystywane podczas egzaminu gdyż umożliwia realizowanie wielu zadań egzaminacyjnych, m. in.:
- Przejazd przez skrzyżowania na których ruch odbywa się wokół wyspy
- Zawracanie na skrzyżowaniu.
Wszystko to poprzedza zazwyczaj manewr zmiany pasa ruchu.
Trudności jakie napotykają zdający w tym miejscu, nie wynikają zazwyczaj z samego pokonywania skrzyżowania (które z racji działającej tu sygnalizacji jest raczej łatwe) lecz z konieczności dokonania wyboru i zajęcia (zmiany) pasa ruchu. Manewr ten powinno się wykonać zdecydowanie przed skrzyżowaniem.
Sytuacje gdy nie działa tu sygnalizacja są niezwykle rzadkie.
Warto zwrócić uwagę, że w pobliżu tego dużego skrzyżowania znajduje się również skrzyżowanie z pierwszeństwem łamanym oraz strefa zamieszkania.
Największe kontrowersje i problemy na tym skrzyżowaniu pojawiają się podczas pokonywania go od strony ulicy Granicznej. Nie jest to manewr zawracania ani skręcania w lewo dlatego nie został ujęty w poniższych opisach. Tej kontrowersyjnej sytuacji poświęcony jest odrębny film w dziale [LEWOSKRĘT (?) KOŁO VOLVO].
Miejsce to jest doskonałym przykładem skrzyżowania gdzie ruch odbywa się wokół wyspy, jednakże należy zauważyć, że nie jest to rondo (brak znaków C-12 "ruch okrężny"). Jeśli poruszamy się przez nie na wprost lub w prawo, sposób przejazdu przez skrzyżowanie niewiele różni się od skrzyżowania bez wyspy. Jeśli jednak zamierzamy skręcić w lewo lub zawrócić, najgorszym błędem jaki można popełnić na tego typu skrzyżowaniach, jest wjechanie "przed wyspę", czyli w pierwszą jezdnię po lewej stronie. Analizując animację widać dokładnie zakreślony na zielono znak C-5 "nakaz jazdy prosto", który widoczny jest na etapie dojazdu do skrzyżowania oraz B-2 "zakaz wjazdu". Po uporaniu się z tym problemem, gdy kierujący znajdzie się już "za wyspą", musi wybrać pas w zależności od wykonywanego manewru. Na tego typu skrzyżowaniach pas wewnętrzny (bliżej wyspy centralnej) służy do zawracania, zaś pas zewnętrzny (dalej od wyspy centralnej) do skrętu w lewo (zjazd ze skrzyżowania odbywa się już praktycznie na wprost).
Najczęściej wykonywanym w tym miejscu manewrem podczas egzaminu jest zawracanie. Po uprzednim (z odpowiednim wyprzedzeniem) zajęciu lewego pasa, należy zwrócić uwagę na nadawany sygnał. Następnie, zgodnie z tym co mówiliśmy powyżej, należy przejechać za wyspę gdzie konieczna będzie jeszcze jedna zmiana pasa ruchu.
Jako, że wykonywany jest manewr zawracania, należy zająć pas wewnętrzny, a następnie, bacznie obserwować sygnalizację świetlną (zazwyczaj nadaje ona inny sygnał niż ta na wjeździe na skrzyżowanie!).
W tej konkretnej sytuacji, gdy pojawi się sygnał zielony, jesteśmy jedynymi kierującymi, którzy mają taki sygnał (UWAGA! Nie jest to standardem na innych skrzyżowaniach tego typu). Przejazd jest więc prawie bezkolizyjny, prawie, bo należy pamiętać, że zielony sygnał pojawi się na przejściu dla pieszych oraz przejeździe dla rowerzystów, które będziemy przecinać. Po ewentualnym przepuszczeniu pieszych i/lub rowerzystów możemy opuścić skrzyżowanie.
Opuszczając skrzyżowanie, kierujący ma prawo zająć dowolny pas ruchu, ale jeżeli planowana jest jazda na wprost, warto zająć od razu pas prawy. Ułatwi to późniejsze wypełnienie warunku jazdy możliwie blisko prawej krawędzi.
Bardzo podobny sposób postępowania, do tego, który omówiliśmy przy manewrze zawracania, należy zastosować w razie chęci wykonania skrętu w lewo. Najpierw należy więc zmienić pas na lewy, a następnie przejechać "za wyspę". Jedyną różnicą, w porównaniu z zawracaniem, jest pas który należy wybrać za wyspą. Przy skręcie w lewo zajmujemy pas zewnętrzny, znajdujący się dalej od wyspy centralnej. Należy zwrócić uwagę, że skręt w lewo wykonywany jest przed dojechaniem na środek skrzyżowania. Niektórym wydawać się wiec może że zjazd ze skrzyżowania odbywa się na wprost.